متخصص تغذیه ورزشی

Posted on

متخصص تغذیه ورزشی

متخصص تغذیه ورزشی  افرادی را که میخواهند با یک برنامه تغذیه ورزشی مناسب تناسب اندام خود را حفظ نمایند  میتواند کمک بسیاری را کند.

 

متخصص تغذیه ورزشی

یکی از اساس تناسب اندام، داشتن فعالیت فیزیکی و ورزش منظم میباشد، یکی دیگر از عوامل اصلی افزایش متابولیسم بدنی، داشتن ورزش روزانه است.

داشتن رژیم غذایی سخت بدون ورزش معمولامنجر به آسیب دیدن بدن می شود.

به عنوان مثال هدف از کاهش وزن فردی که چاق میباشد، کاهش و کنترل میزان چربی های اوست و این اصل فقط با داشتن فعالیت فیزیکی و انجام ورزش با تمرکز بیشتر بر روی ورزش های هوازی و داشتن متخصص تغذیه ورزشی میسر میباشد، در غیر این صورت شخص عضله خود را از دست داده و دچار آسیب های جسمی شده و ضعف میکنند.

 

و یا اگر فردی که از کمبود وزن رنج میبرد و دچار ضعف بدنی شده است، این فرد نیز برای افزایش وزن باید مبادرت به ورزش و با تمرکز بیشتر ورزش های عضلانی و تحمل وزن را انجام دهد، به دلیل اینکه در این نوع افراد هدف از افزایش وزن ،افزایش عضله می باشد نه افزایش درصد چربی.

 

در نتیجه تناسب اندام فقط در حالتی بدست می آید و می‌توان آنرا حفظ کرد که فرد دارای سبک زندگی سالمی باشد، از یک برنامه غذایی و الگوی اصولی پیروی نماید و به صورت منظم و مرتب ورزش کند.

 

دریافت کالری به چه صورت میباشد؟

برای دریافت کالری لازم برای بدن ورزشکاران، رژیم‌های مختلفی وجود دارد. بیشتر رژیم‌های غذایی بدنسازی شامل مکمل‌های غذایی و پودرهای پروتئین میباشد.

 

دریافت کالری به چه صورت میباشد؟

در بدنسازی به جای این که تأکید بر پیروی از یک رژیم غذایی سالم باشد تأکید و تمرکز برروی ساخت شکل بدن به هر قیمتی میباشد.

برای رسیدن به اندامی بزرگ تر و بهتر بسیاری از بدنسازان مقادیر زیادی مواد غذایی و مکمل‌هایی که حاوی داروهای غیرقانونی و استروئیدها هم می‌شود مصرف می‌کنند.

وقتی نویت به تمرینات غذایی و رژیم غذایی می‌رسد هیچ دو نفری شبیه به هم عمل نکرده و از یک دستور مشخص پیروی نمی‌کنند.

با نظارت یک متخصص تغذیه ورزشی ، بدنسازان می‌توانند از یک رژیم غذایی سالم برای افزایش حجم عضلات و قدرت خود پیروی کنند.

در استفاده از مکمل‌های غذایی به ویژه هنگام استفاده از پودرهای پروتئین باید جوانب  را رعایت کرد. دریافت مقادیر زیاد پروتئین موجب ابتلا به بیماری‌های جدی مثل نارسایی کلیوی و کم‌آبی بدن می‌شود.

بدنسازان باید در رابطه با مصرف مکمل‌ها در رژیم غذایی خود، هورمون‌های رشد انسانی و تستسترون با متخصص تغذیه ورزشی مشورت بگیرند. این داروها باید فقط به دلایل پزشکی و صرفاً با تجویز متخصص تغذیه ورزشی  مصرف شوند.

به علت اینکه انجام تمرینات ورزشی مؤلفه اصلی رژیم‌های غذایی میباشد، افراد مبتلا به آرتروز ستون فقرات، آرتروز زانو و بیماری های مفصلی دیگر باید قبل از شروع تمرینات ورزشی در رابطه با رژیم‌های غذایی ورزشی خود با متخصص تغذیه ورزشی  صحبت کنند.

ایجاد تغییرات بزرگ در رژیم غذایی باید به صورت تدریجی و گام به گام افزایش یابد تا سیستم بدنی بتواند خود را با این تغییرات وفق دهد. کاهش یا افزایش ناگهانی دریافت کالری موجب می‌شود تا بدن شروع به ذخیره‌ی چربی‌ها کند.

 

زمان‌بندی و تعداد وعده‌های غذایی

زمان بندی و تعداد وعده های غذایی مطلب بسیار مهمی میباشد که مربوط به تعداد وعده‌های غذایی و زمان‌ خوردن غذا میباشد .

بدنسازان می‌دانند که معمولاً تعداد زیاد وعده‌های غذایی کوچک بر تعداد کم وعده‌های غذایی حجیم و بزرگ ترجیح داده می‌شوند. وعده‌های غذایی پرتعداد وکوچک باعث میشود عضلات شکل خود را حفظ کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *